گل کو

گل کو می آید /گل کو می آید خنده به لب. / من ندارم سر یاس،/ زیر بی حوصلگی های شب، از دورادور/ ضرب آهسته پاهای کسی می آید.

گل کو

گل کو می آید /گل کو می آید خنده به لب. / من ندارم سر یاس،/ زیر بی حوصلگی های شب، از دورادور/ ضرب آهسته پاهای کسی می آید.

دخترک رو به زور از لپتاپش که از صبح تا شب پاش نشسته و سریال می‌بینه جداش کردیم و آوردیمش سر میز شام. براش برنج کشیدیم، خورشت رو از صافی!!! رد کرد و آبش رو ریخت روی پلو. اینکه چند قاشق ازش خورد یا نخورد را من ندیدم. بلند بلند فکر کردیم: بچه‌های متولد و بزرگ شده اروپا تو چه دنیای کاغذیی بزرگ میشن! انقدر همه چیز در اختیارشون هست که قدر هیچ چیز رو نمیدونن.

مدیرم از من خواسته که وارد یک کار تیمی با گروه مارکتینگ بشوم. گمان اول همیشه این بوده که نه من از مارکتینگ خوشم میاد و نه مارکتینگ از من. قرار شد که هر وقت حوصله‌ام سر رفت انصراف بدهم. به قول رئیسم تمرین خوبیست برای بالا بردن میزان صبر و تحمل!

دخترک

دختر کوچولویی که وقت به دنیا اومدن ۷۵۰ گرم بود و زنده موندن و بزرگ شدنش جز افتخارات پزشکی‌ سوئد بود حالا ۱۱ سالشه. حنا همچنان ظریف و لاغر و  در عین حال کشیده و قد بلنده. قلب و چشمهاش تو همون نوزادی زیر تیغ جراحی رفتند و خوب کار میکنند اما شنوائی و همینطور تارهای صوتیش کماکان مشکل دارند. رابطمون باهم خیلی‌ خوبه هرچند که با فواصل خیلی‌ طولانی‌ همدیگر رو میبینیم. ماه پیش که استکهلم بودم به نظرم خیلی‌ بزرگ و متفاوت شده بود. حنای باهوش ما تو این سنّ خیلی‌ خوب انگلیسی‌ صحبت میکنه و ما میتونیم بیشتر همدیگر رو بفهمیم. تو چشمها و رفتارش یه آدمِ بزرگ و عاقل رو می‌دیدم که ناظر مشاجره‌های پدر مادرشه و تصمیم گرفته که از جر و بحث‌های اونها به اتاقش و تنهایی هاش پناه ببره. 

ازش پرسیدم دوست داره یک سفر بیاد پیشم؟ خیلی‌ خوشحال شد و شنیدم که مرتب از مادرش سراغشو میگیره.

بدرقه

مادر رو دیروز بدرقه کردیم و برگشت تهران. از این یک ماه سفرش ۱۳ روز سهم من بود ولی‌ همونش رو هم چند نفر به خصوص نتونستند تحمل کنند. وقتی‌ میاد برام با خودش کوله باری از انرژی و امید میا‌ره و وقتی‌ میره علی‌ میمونه و حوضش.

شادی

انسان شادی هستم ولی‌ سعی‌ می‌کنم که مرتب خودم رو شارژ کنم که کم نیارم و باعث تخلیه انرژی اطرافیانم نشم. به نظرم خیلی‌ مهمه که سر کار و همینطور در مواجه با خانواده روحیه خوبی‌ داشته باشی‌.  مشکلات رو همه دارن و اگه به خوبی‌ گوش بدی صدای خورد شدن خیلی‌‌ها رو زیر چرخ زندگی‌ میشنوی. اینو بیشتر و بیشتر وقتی‌ فهمیدم که صفحه هر روز/// نیو یورک رو دنبال کردم. از اون موقع احترامم برای ذات بشر دو چندان شد.

مرتب بودن، بوی خوش دادن! خوش رو بودن، لبخند زدن، هوای بقیه رو داشتن، غیبت نکردن و مزخرف نگفتن پشت سر هم... همه اینها خیلی‌ به آدم انرژی میده.

من همیشه چند تا گلدون کوچولو تو خونه دارم ولی‌ اغلب یه دسته رز ساده هم میگیرم که اینجا بیشتر از یک هفته دوم میا‌ره. دیدن رنگ زیباشون آدم رو واقعا شاد میکنه.