گل کو

گل کو می آید /گل کو می آید خنده به لب. / من ندارم سر یاس،/ زیر بی حوصلگی های شب، از دورادور/ ضرب آهسته پاهای کسی می آید.

گل کو

گل کو می آید /گل کو می آید خنده به لب. / من ندارم سر یاس،/ زیر بی حوصلگی های شب، از دورادور/ ضرب آهسته پاهای کسی می آید.

ماه می تو این مملکت دو تا تعطیلی‌ داره: اولین و آخرین دوشنبه ماه. با همسر تصمیم گرفته بودیم که آخرین دوشنبه ماه می رو بهانه کنیم، چند روز رو مرخصی بگیریم و بریم سفر. ماه می و ماه اکتبر زمان خیلی‌ خوبیه برای سیاحت  در خیلی‌ از نقاط دنیا چون نه هوا خیلی‌ گرمه و نه سرد و هیچ جا خیلی‌ شلوغ نیست. این بار روسیه رو انتخاب کردیم که مدتی‌ تو لیست بود. از خیلی‌ از دوستان و همکاران تعریفشو شنیده بودیم ولی‌ می‌تونم بگم خیلی‌ بهتر از انتظار مون بود. هر دو مون خیلی‌ احتیاج داشتیم که یه استراحتی‌ به مغزمون بدیم و یه جای کاملا متفاوت باشیم. یک هفته رو بین دو تا شهر قسمت کردیم: مسکو و سنت پترزبورگ. 

من که چند ساله حسابی‌ به موزه گردی علاقه مند شدم، از قبل اسم چند تا موزه رو انتخاب کرده بودم. دلم می‌خواست بیشتر هنر خود کشور رو ببینم تا کلکسیون از کشور‌های دیگر.  راستش به مقصدم هم رسیدم. اولین جای که رفتیم موزه ترتیاکف بود که برای خودش داستانی بود. کلا از زمان تزار‌ها قصر‌های بسیار زیبایی به جا مونده که تبدیل شدن به موزه. فقط تصور کنید که این همه قصر پر هستند از آثار هنری! به قول فرزاد کسی‌ از روس‌ها چیزی ندزدیده و همه چیز تا حدود زیادی دست نخورده باقی‌ مونده. یک سری از نقاشیها مثل نقاشیهای "سیرف" واقعا خیره کننده بودند. معماری در روسیه هم بسیار زیبا و خاصه مثالش هم کلیساهای ارتدکس هست که من تاحالا جائی ندیدمشون.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد